Bir gezme, tozma ve etkinlik blogusu.

26 Temmuz 2010 Pazartesi

Bazen...


...arkadaşlarımın ailelerine Haçlı Seferi düzenlemek ve zavallı çocukları, kafaları belirli bir kalıptan dışarı çıkamayan ebeveynlerden kurtarmak istiyorum.

İnsanların yaptıkları çocukların birer oyuncak bebek olmadığını kavraması gerekiyor. Sperm ve yumurtanızdan meydana gelmiş bu çocuklar ne sizin hayatlarınızı yaşamak zorundalar ne de size herhangi bir borçları var. Yetiştirmek için para harcadık o kadar mantığını alıp bir yerlerinize sokun, yapmasaydınız çocuk. Oyun hamuru mu? Açın artık gözünüzü be, açın. Bu çocuklar sizin hizmetçiniz, emir eriniz değil. Onlar birer insan, kendi hayatları, hayalleri ve idealleri var. Size bakmak zorunda değiller.

Bazen, ailemin bazı özelliklerine dair genleri bulup çeşitli işkenceler altında arkadaşlarımın ebeveynlerine nakletmek istiyorum.

Bırakın ne istiyorlarsa okusunlar. doktor, mühendis, mimar olmak zorunda değiller. Çizer, yazar, tercüman ya da müzisyen olabilirler. Bırakın hayatlarını sevdikleri işi yaparak geçirsinler, bırakın ölürken "ne güzel yaşadım lan!" diyebilsinler. Bırakın sikindirik üç beş kuruşu nasıl kazanacaklarını onlar düşünsün, üniversitelerini ailelerden uzakta okuyup hayatı öğrensin, ayakları üzerinde dursunlar.

Siz geberip gidince ne olacak onlara? Ne için yaşamış olacaklar? Çocuklarınız sizin malınız değil. Onların adları, vasıfları ve kişilikleri var. Kendi beyinleri ve akılları var, düşünüp karar verebiliyorlar.

Onların birer bez bebek olmadığını artık kavrayın.

Bazen arkadaşlarım nasıl dayanabiliyor hayret ediyorum. Ben olsaydım şimdiye katil olmuştum sanırım.

Koca bir apartman alıp her birinizi bir daireye yerleştirmek istiyorum. Ailelerinizden uzakta, istediğiniz bölümü okuyup istediğiniz alanda kendini geliştirme fırsatınız olsun istiyorum.

Kalkıp aileleriniz katletmeyin sakın, bir de onun siniriyle rage'e sokmayın beni.

D.


Kararlarınızı kendiniz verin diyim. Sonra "hah, bu bitince rahatlarım," diye diye verimli vakitlerinizi boşa geçirmek, gereksiz yere sağ kulağınızı sol elinizle tutmak zorunda kalabilirsiniz. Sonra "Rozii ablaaa biz cehennem hayatı yaşıyoruz hüüü" diye gelmeyin bana.

True story xD

Öpüldünüz.

R.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder