Bir gezme, tozma ve etkinlik blogusu.

22 Kasım 2010 Pazartesi

Lay lay lom Gadgetkopter! (?!)*

Del sonunda bilgisayar ve neti bir arada bulmuş gelmiş;

İşim gücüm var benim, artık çalışan bir insanım o yüzden gezip tozamıyorum, gezip tozunca da yazıp çizemiyorum ama bir sürü şey birikti elimin altında. Hem gezip gördüğüm, katıldığım festivaller, izlediğim şeyler hem de K.O.G. maceraları. Hepsini en yakın zamanda atacağım buraya. Yalnız tarihleri eski olacaktır büyük ihtimal, o yüzden diğer mesajların arasından falan fırlarlar.

Neyse, şimdi ben daha önce Rose'un mesajlarında gördüğünüz şu "coin" denen arkadaşlar ve benzeri el yapımı ıvır kıvırlar için Etsy'ye üye oldum. Böyle şeyleri satabilir miyim ona bakacağız. Orada açacağım tükkanım içinde bir tabela (banner) yaptım. Aslında birkaç tane yaptım, seçmekte zorlanıyorum o yüzden sizlere havale edip bu sorumluluktan kaçayım dedim.

Buyurun yarışmacılarımız;

Red Lips ~ Box of Delusions

Ooo Rainbow ~ Delusion Maker's Odds and Ends

Cherry #1 ~ Delusion Maker's Odds and Ends

Cherry #2 ~ Delusion Maker's Odds and Ends

Cherry #3 ~ Delusion Maker's Odds and Ends

"Delüzyon İmalatçısı'nın Ivızr Zıvır Kutusu" gibi bir şeyler demek istedim, aklıma bunlar geldi tükkan adı olarak. Çizimler, fontlar ve tükkan adlarıyla kafanızda bir kombinasyon kurabilirseniz onları da dener koyarız. Ayrıca tükkan adı önerilerine de açığım.

Öyle bir şeyler işte.

*Dilime feci dolandı bu, bu aralardan ondan şey ettim. Bi' de dün bebeklik arkadaşımı gördüm, o da "spider pig"i doladı ağzıma... spider pig, spider pig... does whatever a spider pig does, can he swing from a web, no he can't, he's a pig, look ooouuut(!) he is a spider pig...!

16 yorum:

  1. Ya bir ya iki diyorum ben. Bir biraz daha ciddi ve mistik, ikinci daha eğlenceli ve çocuksu. :3

    iki isim de güzel ama aynı bannerda kalmak suretiyle. yer değiştirirsen o havası gider.

    YanıtlaSil
  2. cCc diyorum. Yani bir.

    YanıtlaSil
  3. Bence iki (Ooo Rainbow). Daha bir label ımsı sanki, madem tükkan tabelası olacak böylesi daha mantıklı değil mi zaten :)))

    YanıtlaSil
  4. O zaman son durum;
    Red Lips 3,
    Ooo Rainbow 2,
    Cherries 0.

    Beklemeye devam ediyoruz.

    YanıtlaSil
  5. Red Lips 4 olsun. 4 güzel sayı. :F

    YanıtlaSil
  6. @TRN: Ben de Red Lips'e oy vereceğim için artık 4 olmayacak malesef :)

    YanıtlaSil
  7. İlkindeki yazılar okunabiliyor, şık ve çekici. Ancak son üç bannerdaki kirazları ancak yorumları okuduğumda fark edebildim. Banner dikkat çekici ve anlaşılabilir olmalı düz mantığıyla bakıp 1'e oy veriyorum. Cherries ise biraz düzenlense güzel bir banner olurmuş.

    YanıtlaSil
  8. Red Lips 6,
    Ooo Rainbow 2,
    Cherries 0.


    Ben de ikinciyi daha çok sevdim gibi. İlkini parça parça bir çok yerde kullandım. Avatarımla falan aynı. O yönden uyum içeriyor ama ikincide de diğer çizim tarzım görünüyor. Üsteki daha böyle mistik evet, belki biraz da gotiğimsi ama altındaki de şebelek, şenşakrak bişi böyle, uuy canım *bannerın yanaklarını sıkar (?!)*


    Neyse... ben kararsızım hâlâ.


    @Aslı: Öyle kıvrık mıvrık bi' yazı kullandım çizimdeki kıvrıklara uysun diye ama işte font önerilerine açığım.

    YanıtlaSil
  9. Eşime de gösterdim ve o da diğer 4 banner'ın yazılarının biraz daha belirgin olması gerektiğini dile getirdi.

    Ben biraz daha yapıcı eleştiride bulunayım, madem fikrimizi sordun ^_^ Aşağıdaki öneriler sadece kişisel görüşümdür, "ben olsam böyle yapardım" fikirleridir, ahkam kesmiyorumdur.

    İlk eleştirim: 2. bannerda tam odds'daki sarı renk beyaz arka plan içinde silikleşiyor ve okunmaz hale geliyor.

    Bannerlardaki fontlar biraz daha büyük yazılmalı. Font şekli çok da önemli değil aslında. Kıvır kıvır, lüle lüle fontlar seçilebilir, yeter ki okunabilir olsun. Mesela harf aralarında birer boşluk bırakılarak yazılabilir, layer efektleriyle etrafına gölge ya da glow atılarak arka planın önünde iyice belirmesi sağlanabilir.

    Son üç bannerdaki kirazlı kız çizimi muhakkak daha anlaşılır bir şekilde düzenlenmeli. Çizgiler kalınlaştırılabilir, gölge ve cilt tonu gibi etkilerle çizime üç boyut kazandırılabilir. El ve yüz çizgilerinin belirginleştirilmesi lazım bence.

    Son olarak, sanırım sade bir banner istemişsin. Arka planın tek ton olmasından, bir çizim ve bir yazı haricinde bannerlarda fazla karışıklık bulunmamasından bunu sezdim. Font böyle durumda istenildiği kadar karışık seçilebilir, esas yazıya dikkat çekilmek isteniyordur çünkü ve gözler arka plandaki gölgelerle yorulmak istenmez. Bannerlarını bu açıdan dengeli buldum.

    Gerçi bende biraz simetri arzusu vardır, ilk bannerı çok sevmemizin sebebi belki de yazının resimlerle çerçevelenmiş ve dengelenmiş olması da olabilir. Font ortada, çizimlerden daha fazla dikkat çekiyor ama çizimler de silikleşmemiş.

    Bir sürü laf salatası yaptım, umarım işine yarar, en azından ilham verir ^_^ İşine yaramazsa da sağlık olsun, sonuçta son karar senin.

    YanıtlaSil
  10. @aslı: aman yerim seni :3 fikirler ve öneriler için sağ ol ve hayır ahkam kestiğini düşünmüyorum.

    Ama ufak bir... hata demek pek doğru değil de atladığın ufak bir nokta var. "Kiraz" hakkında, böyle çok böbürlenerek "bu benim tarzım" demek istemiyorum ama öyle. Ben çizimlerimde hiçbir zaman 3. boyutu görmek için özel bir çaba sarf etmedim (ki bu serinin de buna ihtiyacı yok). Böyle olmaları, çoğu zaman da eskiz halinde kalmaları daha benlik bir durum.

    Öte yandan söz konusu çizimin ten rengi yok zaten :)

    Patron işe çarıyo kaçtım >.<

    YanıtlaSil
  11. Ya tamam 2 boyutta kalsın ama en azından çizimin ne olduğu ilk bakışta anlaşılsın, yoksa ben de 3d çizim isteriz demiyorum :p banner ilk bakışta anlaşılır olmalı, istediğin tarzda kullan ama banner anlaşılmazsa dikkat çekici de olmaz.

    YanıtlaSil
  12. Day day day anladım orasını tamam. Banner için diyosun. Ben Kiraz'ı kitap ayracı yaptım çok taş oldu. Eğer bastırabilirsem Etsy'de saticiim. Ben bu gidişte orada... yani her şeye "satılabilir handmade ıvır" gözüyle bakmadım. Mesela bugün işten dönerken "kestiğim mavi saçlarımdan bişiler yapabilir miyim lan?" gibi bir şeyler düşünüyordum. *dişli ve çark tıkırtıları, sesleri falan efekti*

    YanıtlaSil
  13. bakmadım diil o "bakıyorum" olcak o.

    YanıtlaSil
  14. Red Lips 7,
    Ooo Rainbow 3,
    Cherries 0.

    YanıtlaSil